DRECHTSTEDEN, IN DE BAN VAN!

FEDERATIE OV DRECHTSTEDEN

Papendrecht. Alblasserdam. Nieuw-Lekkerland. Hardinxveld-Giessendam. Sliedrecht. Zwijndrecht. Dordrecht. Hendrik Ido Ambacht. Gemiddeld zijn er elke editie elf ondernemersverenigingen (OV) en 400 bezoekers uit deze gemeentes bij dit evenement betrokken. BURO RUW organiseert sinds 2015 dit jaarlijks terugkerend congres. Vaak op een andere locatie. Maar altijd een mooi programma. Altijd flink netwerken. En natuurlijk altijd in de Drechtsteden!

Uitdaging

Elf verschillende ondernemersverenigingen. Misschien ook wel elf verschillende culturen? Dit vraagt om een andere aanpak. Luisteren naar ieders wensen is altijd belangrijk. Maar nu nog meer. En tegelijkertijd, er moeten ook knopen doorgehakt worden. Natuurlijk moet elke ondernemersvereniging iets van zichzelf terug kunnen vinden op het event. Maar "Drechtsteden, in de ban van!" moet wel een eigen karakter creëren. De eerst keer is dat misschien nog wat zoeken. Het budget is niet oneindig. Toch is het belangrijk om direct de toon te zetten voor de komende jaren!

Concept

Een netwerkbijeenkomst met inhoud. Jaarlijks op een andere locatie. In de Drechtsteden. Het concept heeft met deze ondernemersdoelgroep natuurlijk een zakelijk karakter. Maar ons kent ons. Zeker in de Drechtsteden. Brengt al snel een informele sfeer met zich mee. Een hoog niveau. Want deze ondernemers zijn wel wat gewend. Dat geldt dus niet alleen voor de communicatie en de locatie. Maar zeker ook voor de catering, het programma en de sprekers! Een regionaal bekende dagvoorzitter. Ruime gelegenheid tot netwerken. En indien mogelijk zelfs een livestream!

Creatie

We zijn begonnen met het creëren van een platform. Hoe kun je het beste uitleggen wat dit nieuwe initiatief inhoudt? En hoe zorg je dat iedereen deze boodschap naar zijn achterban communiceert? Gekozen werd voor een centraal platform. BURO RUW bouwde de website www.federatieov.nl. Tekstuele inhoud en complete huisstijl. Met als doel: het informeren én registreren van jaarlijks 400 ondernemers. Afkomstig van elf verschillende ondernemersverenigingen. Aansluitend op dit online registratiesysteem verzorgen hostesses een vrolijke ontvangst. Iedereen heeft natuurlijk persoonlijke badges. En dan begint het event. Bekende presentatoren. En interessante gastsprekers. Goede catering. Achter de schermen hebben we een praktische ruimte voor de ontvangst van crew en sprekers.

Creatie

De entree verloopt vlekkeloos. Geen lange wachtrijen. Iedereen komt ontspannen binnen. Op zoek naar bekenden en een lekker drankje. In de zaal zet de techniek nog de puntjes op de i. De laatste soundchecks met de sprekers. Iedereen is binnen. Gooi de zaal maar open! Inhoud wordt gecombineerd met humor. En actualiteit met mooie discussies vanuit de zaal. Dit is een regionaal platform waar inhoudelijk belangrijke zaken besproken worden. De betrokkenheid is goed voelbaar. En dat maakt dit event elk jaar weer bijzonder. Uiteraard is de borrel na afloop van het plenaire programma ook heel belangrijk. Leuk om veel regionaal bekenden weer even tegen het lijf te lopen. Of juist goed om nieuwe contacten te maken. Hoofdingrediënten voor dit programma onderdeel: visitekaartjes en bitterballen. BURO RUW, al jarenlang in de ban van de Drechtsteden!

<

Impact

Honderden ondernemers ervaren een nuttige bijeenkomst. Ieder jaar weer. Er wordt over gesproken én naar uitgekeken.

Dit is dus waar we het uiteindelijk voor doen: impact! En dat laten we graag in beeld zien. Werkt toch beter dan 1000 woorden. Al doen cijfers het volgens ons ook altijd wel erg goed...

Al doen cijfers het volgens ons ook altijd erg goed…

9825

UITGEWISSELDE VISITEKAARTJES

2143

BADGES

9

BURGEMEESTERS

LADEN...

LADEN…