ONLINE PLATFORM - ZO ZWIJNDRECHT

GEMEENTE ZWIJNDRECHT

2020. Het jaar waarin 1,5 meter een begrip werd. En waar jezelf voorstellen met een 'normale' handdruk, veranderde in een ongemakkelijk moment. Een jaar dat vraagt om de nodige creativiteit van - nou ja - eigenlijk iedereen. Maar de corona crisis had ook een positieve kant. We schoten elkaar te hulp om te 'overleven'. Daarbij was online zichtbaarheid nog nooit zo belangrijk.

Uitdaging

Nu een fysiek winkelbezoek niet meer mogelijk was, zag de Gemeente Zwijndrecht dat een flink aantal lokale ondernemers in de regio moeite had hun klanten online te vinden. Andersom waren ook de klanten de weg naar hun favoriete aanbieder kwijtgeraakt. Daar moest verandering in komen. Het idee? Het ontwikkelen van een online platform als nieuwe ontmoetingsplaats. Om de lokale ondernemers én consumenten te helpen. Deelname: geheel kosteloos. Een warm gebaar vanuit de gemeente naar haar ondernemers en inwoners.

Vraag aan ons om mee te denken over een concept, de ontwikkeling/bouw van het platform én de promotie via social media. Een flinke uitdaging dus - hoe tof?!

Concept

Brainstormen, brainstormen en nog eens brainstormen. Wat was de kern van deze uitdaging? Hoe kunnen we ons onderscheiden van vele andere initiatieven? We gingen aan de slag. Lokale betrokkenheid. Zwijndrecht. Voor consumenten én ondernemers. Belangrijk dat het concept simpel online te promoten was. Duidelijk, concreet en multi inzetbaar. Resultaat? ZO Zwijndrecht. Dé digitale winkelstraat van Zwijndrecht.

Een digitale winkelstraat ontwikkeld door de Gemeente Zwijndrecht? Dat is ZO Zwijndrecht!

Creatie

Nu het concept stond, gingen we verder met de ontwikkeling. In samenspraak met de Gemeente bepaalden we welke onderdelen de website moest bevatten én hoe de promotie ingestoken zou worden. We zetten social media kanalen op en startten met het ontwerp van de content. Natuurlijk mocht een duidelijke video met uitleg over het initiatief niet ontbreken. Wat we precies hebben gecreëerd?

- Ontwikkeling van huisstijl inclusief logo
- Ontwerp & ontwikkeling van de website voor 'Dé digitale winkelstraat ZO Zwijndrecht'
- Opzet van de social media kanalen ZO Zwijndrecht
- Diverse videoproducties
- Ontwerp & ontwikkeling visuals als content voor de social media (promotie)
- Beheer van de social media kanalen én website
- Ontwerp & ontwikkeling van advertenties, flyers & digiborden
- Eerste aanspreekpunt voor lokale ondernemers die interesse hebben in het initiatief

Creatie

<

Impact

Ruim een maand na lancering van ZO Zwijndrecht, hebben al bijna 100 lokale ondernemers zich aangemeld. Zij zijn zichtbaar voor consumenten en kunnen op hun bedrijfsprofiel op de website acties communiceren. Er is zelfs al een ondernemersvideo weggeven via een social winactie. Er wordt reuring gecreëerd. Het initiatief begint te leven in de regio. Lokale ondernemer & consument zijn weer in contact gebracht en kunnen elkaar gemakkelijk online vinden. En dat was de insteek van ZO Zwijndrecht: ondersteunen in deze heftige corona periode.

Dit is waar we het uiteindelijk voor doen: impact! En dat laten we graag ook in beeld zien. Werkt toch beter dan 1000 woorden...

Al doen cijfers het volgens ons ook altijd erg goed…

100

AANGEMELDE LOKALE ONDERNEMERS

145

POSITIEVE REACTIES

45

DAGEN VAN AFTRAP TOT LANCERING

LADEN...

LADEN…

https://buroruw.nl/cases/olympiade-zwijndrecht/