NFPA SEMINAR

RISKONET

Waar we eerder het grote 3-daagse NFPA congres in Amsterdam organiseerden, was het nu tijd voor een vervolg. Een 5-daags seminar met een select gezelschap. Kleinschaliger dus. Maar daarmee zeker niet minder exclusief. En wij mochten meedenken in de locatie. Was niet zo moeilijk kiezen natuurlijk: Rotterdam it was. Naast de organisatie van het event, mochten wij trouwens ook de complete communicatie oppakken. Hoe tof!

Uitdaging

Een seminar voor de eerste keer organiseren. Spannend! Inhoudelijke kennis. Sprekers. En docenten. Een goed begin. Maar waar begin je als het gaat om de organisatie van het event zelf? Waar moet je allemaal aan denken?

Vragen waar wij graag antwoord op geven en bij helpen! Samen met Riskonet brainstormden wij over: Communicatie. Website. Registratie. Lancering. Marketing. Locatie. En programma. Mouwen opstropen en gaan dus. Genoeg uitdagingen bij dit project.

Concept

Wat zo fijn is aan brainstormen? Je komt op een leuke manier aan de antwoorden die je nodig hebt om te kunnen starten. Met de organisatie van het evenement. Belangrijkste speerpunten die naar voren kwamen uit de brainstormsessies met Riskonet: ontzorgen en kennis delen.

Veel bezoekers zijn niet bekend met Nederland, laat staan met Rotterdam. Onze taak? Hun verblijf zo comfortabel mogelijk maken - van A tot Z. Ons idee? Leren. Netwerken. Eten. Slapen. Op één toffe locatie. Wel zo makkelijk.

Creatie

We gaan aan de slag. Niet alleen met het seminar zelf. Maar ook met het neerzetten van een gloednieuwe website: www.nfpa.eu. Speciaal voor dit seminar. Later hebben we hier ook alle volgende events op gecommuniceerd. NFPA-events in Polen, Turkije, Zuid-Afrika en (hotel) New York. Communicatie vanaf dit praktische platform. Alle aanmeldingen direct in je mailbox.

Dan weer terug naar het seminar zelf. In Rotterdam vonden de jaarlijkse edities plaats op twee iconische locaties. Het SS Rotterdam en later Hotel New York. Allebei erg geschikte locaties voor dit seminar en haar gasten. Als je je vijf dagen op een historisch stoomschip bevindt, is het ook wel leuk om meer hier van te zien. Rondleidingen waren beschikbaar. Maar ook het event zelf verhuisde door het schip heen. Dat samen met het feit dat de gasten aan boord hun hotelkamer hadden. Maakte de beleving van dit seminar tot een ware NFPA-cruise-experience!

Creatie

<

Impact

Vijf dagen lang seminar. Vijf dagen lang oude bekenden. Of juist nieuwe bekenden. In ieder geval één gezamenlijke passie. Brandveiligheid. Dat verbindt en praat in elke taal toch een stuk makkelijker. Twee ervaren docenten. Met niet alleen heel veel kennis aan boord. Ook een flinke dosis humor. Bijna onmisbaar om dit tot een geweldige week te maken!

Waar we het uiteindelijk voor doen: impact! En dat laten we graag in beeld zien. Werkt toch beter dan 1000 woorden.

Al doen cijfers het volgens ons ook altijd erg goed…

1

WEBSITE WWW.NFPA.EU

23

NATIONALITEITEN

15

SEMINARS

LADEN...

LADEN…