50 JAAR VOOR JOU!

VERHAGE

19 juni 2017 was het groot feest voor Verhage! Die dag werd namelijk voor relaties en franchisenemers het 50-jarig bestaan gevierd. BURO RUW verzorgde dit feest in Theater Walhalla op het Rotterdamse Katendrecht. Een deel van de groep, de franchisenemers, had overdag al genoten van een uitgebreid programma. Daarvoor organiseerden we namelijk op dat zelfde Katendrecht een toffe inspiratie-, en trendtour!

Uitdaging

Verhage organiseert elk jaar een speciaal evenement voor haar franchisenemers. Ongeveer 70 ondernemers. Tijdens deze franchisedag wordt de Verhage-formule uitgebreid intern geëvalueerd en besproken. Ook vinden er vele diverse, inspirerende gesprekken, vergaderingen en locatiebezoeken plaats. Maar hoe kun je deze kritische groep ondernemers elke keer weer verrassen en inspireren? Dat is voor de organisatie elke keer weer de grootste uitdaging. Dit keer lag de organisatie volledig bij BURO RUW. Extra uitdaging: Aansluitend willen we, ook voor andere genodigden, heel graag ons 50-jarig jubileum vieren! Willen jullie hier een mooi plan voor maken?

Concept

Een franchisedag. Een trendtour. En een jubileumfeest op één dag. Speciaal voor Verhage maakten we een conceptprogramma dat volledig aansloot op hun wensen. Natuurlijk is food een thema. Maar dat niet alleen. Een bijzondere locatie, in de juiste sfeer. Een interessant ondernemersverhaal. Maatschappelijk verantwoord ondernemen. En ook locaties (exclusief!) bezoeken waar je normaal gesproken niet zo snel terecht zou komen… Zoals gezegd, dit was slechts deel één van de dag. Eind van de dag sloten er tal van gasten aan voor de viering van het 50-jarig jubileum. Het concept moest dus niet alleen bij de ondernemers, maar ook bij de overige speciaal genodigden heel goed passen.

Creatie

Hoe is BURO RUW hier mee aan de slag gegaan? Een aantal voorbeelden spreken misschien wel heet meest tot de verbeelding. Een vergadering kán (te) lang duren. Een vergadering kán saai zijn. Maar wat nou als de vergadering plaatsvindt in de Fenix Food Factory. Normaal gesproken ontzettend druk. Behalve op maandag, dan zijn ze gesloten. Maar deze maandag niet.

De Verhage-ondernemers lieten zich op deze manier inspireren. En konden in deze trendy foodloods exclusief kennis maken met lokale ondernemers. Kaapse Brouwers. Jordy’s Bakery. Stielman koffiebranders en Stroop. Zo maar wat voorbeelden.

Creatie

’s Middags na de lunch bij Jordy’s Bakery kreeg deze ‘trendtour’ een divers en spectaculair vervolg door verschillende bezoeken, workshops en proeverijen. Tattoo Bob. Kopi Soesoe. De Bakkerswerkplaats. Watertaxi. Pinball Museum. En Café De Ouwe Hoer. Hóe leuk en divers kun je een dag invullen?

Alle gasten werden daarna ’s avonds feestelijk ontvangen in Kantine Walhalla. Het programma bestond onder meer uit het diverse optredens (van o.a. De Tunes). Mooie toespraken. Lekker borrelen en dineren. Bovendien was er een bijzondere uitreiking van het 1e exemplaar van het boek “WEG WEEZE!” van auteur Joop Verhage. En, een wel heel bijzonder vliegtuigje…

<

Impact

Voor velen een ontzettend lange dag. Maar mét impact! En dan kan de dag niet lang genoeg duren. Het middagprogramma was zo ontzettend divers. Op een heel klein stukje Rotterdam. Zo ontzettend veel toffe ondernemers. En hun verhalen… Dat was smullen! En dat allemaal op steenworp-afstand van waar 50 jaar geleden de eerst Verhagezaak werd opgericht.

“Je hebt van die dagen, dan klopt simpelweg alles!” Een mooier compliment kun je als eventorganisator niet krijgen. Toch? Sterker nog, daar is het ons natuurlijk allemaal om te doen. En dat laten we graag in beeld zien. Werkt toch nog beter dan 1000 woorden.

Al doen cijfers het volgens ons ook altijd erg goed…

71

VERHAGE TATTOOS

12

INSPIRERENDE ONDERNEMERSVERHALEN

50

JUBILEUMJAREN

LADEN...

LADEN…