HOERA! 20 JAAR

DE VOLGERLANDEN

Wie bij een wijkfeest denkt aan een BBQ met de buren, slaat de plank goed mis. In het geval van de wijk 'De Volgerlanden' dan. Deze populaire wijk in Hendrik-Ido-Ambacht vierde in 2019 haar 20e verjaardag. Dat mocht niet ongemerkt voorbij gaan. Daarom werden wij ingeschakeld. Zo tof!

Uitdaging

Een (gratis) publieksevent voor jong & oud. Om 20 jaar 'De Volgerlanden' te vieren. Voor mensen die ín de wijk wonen. En ook voor de mensen die er niet wonen. Maar wel erg nieuwsgierig zijn.

Kort samengevat zou je kunnen zeggen: ontmoeten & ontdekken. En dat 2 dagen lang. Aan ons de taak om hier een concept voor te bedenken. En alles in goede banen te leiden.

Concept

En daar gingen we weer. Ons 'brainstorm-hok' in - zoals we dat intern liefkozend noemen. Locatie: het Sophiapark. Prioriteit: samenwerking met sportverenigingen, ondernemers en andere partijen uit de wijk.

Uitgangspunt: plezier voor jong & oud. Op de eerste dag één element en dag twee volledig ingezet op een groots 'wijkfeest'. Zoals dat alleen in De Volgerlanden kan.

Creatie

Dag 1: Een openluchtbioscoop in het park. Zelf meegenomen klapstoelen. Popcorn, frisdrank en patat. Twee keer een gouwe ouwe uit '99 - het geboortjejaar van De Volgerlanden. Het was druk. En dit was nog maar het begin...

Dag 2: De feestdag! Een grote feesttent. Eye-catchter tijdens dit event. Makkelijk te vinden. Het centrale punt. Natuurlijk was dit ook de plek waar het 'wijkfeest' door Burgemeester Jan Heijkoop werd afgetrapt én waar Hi5 Ambacht het startschot gaf voor de nationale sportweek. Wat er in de tent te doen was?

Creatie

Heerlijk eten en drinken. Info over de wijk. Knutselen en workshops handletteren. Muziek, optredens en een kinderdisco.

Buiten was nog meer te beleven. Een 40m lange stormbaan. Activiteiten van sportverenigingen. Historische wandelingen. Demonstraties door bijvoorbeeld de brandweer. Modeshows. Binnen kijken bij het hospice. En nog veel meer. Alles zien? Dat kon door een tochtje met de shuttle door de wijk.

En toffe visuals ontwerpen. Dat deden we ook. Voor de promotie van dit event. On- en offline.

<

Impact

Ruim 5.000 bezoekers kwamen gezellig langs op deze zonnige dagen in het Sophiapark. Het leuke van aanwezig zijn tijdens het event? De impact is voelbaar. De blije gezichten zijn meetbaar. Of eigenlijk te tellen. Maar dat is hetzelfde, toch? Vinden wij ook.

Projectgroep De Volgerlanden en met name Anine Wink: ontzettend bedankt! Voor het vertrouwen. En deze hele mooie opdracht! Is 21 jaar ook reden voor een feestje...?

Al doen cijfers het volgens ons ook altijd erg goed…

5000

BLIJE GEZICHTEN

1999

GEBOORTEJAAR DE VOLGERLANDEN

25

SAMENWERKINGSPARTNERS

LADEN...

LADEN…