“Klauwen uit de mouwen”.
Het verhaal online naar buiten brengen op een manier die bij de organisatie past. Dat was de wens van Universe Shipping. Maar hoe ze dit precies moesten doen? Daar waren ze nog niet over uit. En dus mochten wij aanhaken om hierover mee te denken en advies te geven. Eerst hebben we ons helemaal ondergedompeld in de organisatie. Want wat was het verhaal van Universe Shipping eigenlijk? Nadat we dit duidelijk voor ogen hadden gingen we aan de slag met foto- en videobeelden. Ook creëerden we een Look & Feel inclusief verschillende contentthema’s. Zo konden we de website en social media kanalen ontwikkelen die passen bij het verhaal van Universe Shipping.
Opdrachtgever
Soort project
De opdracht
Vertel het verhaal van Universe Shipping online.
Universe Shipping wilde ontzettend graag hun verhaal verhaal online vertellen. Maar dan natuurlijk wel gelijk op een manier die paste bij de organisatie. Hoe precies? Daar waren ze nog niet helemaal uit. En dus mochten wij aanhaken om hierover mee te denken en advies te geven. Maar wat was het verhaal van Universe Shipping eigenlijk? Om antwoord te krijgen op deze vraag hebben we ons volledig ondergedompeld in de organisatie. Na een aantal toffe meetings konden we aan de slag met het creëren van een mooie website en het opzetten van de socials inclusief content.
Klant aan het woord
“Klauwen uit de mouwen”.
Universe Shipping vervoert minerale oliën en (lichte) chemicaliën over de binnenwateren in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland. Bij dit jonge en dynamische bedrijf staat samenwerking centraal. Momenteel werken er circa 130 binnenvaarprofessionals op de vloot. Van lichtmatroos tot kapitein. De walorganisatie bestaat uit een klein professioneel team. Zij sturen de vloot aan, waarbij de aandacht voor collega’s centraal staat. Medewerkers van Universe Shipping zijn te omschrijven als harde werkers zonder poeha. De uitspraak “klauwen uit de mouwen” past dan ook niet voor niets bij de organisatie.
Onze oplossing
Creëren van passende beelden, een tone of voice, look & feel en contentthema’s.
Zonder beeld kun je de website en de socials niet vullen. En dus zorgde we eerst voor een goed gevulde databank met verschillende foto- en videobeelden. Hoe? Door zelf de beelden te schieten natuurlijk. Met deze beelden, een herkenbaar kleurgebruik en een passende tone of voice creëerden we een website die echt het verhaal van Universe Shipping vertelt. Voor de LinkedIn, Instagram en Facebook creëerden we een Look & Feel inclusief verschillende contentthema’s. Deze thema’s vertellen allemaal een stukje van het verhaal. Al met al een mooie opdracht! En trouwens. We verzorgen nog steeds met veel plezier de social media kanalen van Universe Shipping.
Soortgelijk